2 Mart 2012 Cuma

çocuk beslenmesi sayfa 65 araştırma-** emziklik döneminde besleme**

bu ödevim için emziren bir anneden ve kitaplardan yararlandım.emziklik döneminde annenin iyi beslenmesi doğal olarak bebeği etkiler çünkü annenin yediği besinler sütle birlikte bebeğe geçer. emziren anne bebeğine çok bağlandığını, gerçekten anne olduğunu ve sorumlulukları olduğunu fark ettiğini söyledi.nelere dikkat ettiğini sordum,öncelikle beslenmeme, ve stres yapmamaya özen gösteriyorum çünkü bu iki etmen sütün akışına etki ediyor dedi.doktorunun hazırladığı menü hem kilo vermesini hemde onun sağlıklı bir emziklilik dönemi geçirmesini sağlıyor.bende derste öğrenmiş olduğum bilgilerden yaralanarak bunun en doğru ve en sağlıklı karar olduğunu söyledim.bebeğinin aylık kontrollerinin iyi olduğunu söyledi buda tabi ki iyi beslenmenin bir kanıtı. böyle canlı örnekler görmek benim için daha kalıcı oluyor.emziklilikte yeterli ve dengeli beslenme, hamilelik sonrası dönemi bebek içinde anne içinde daha kolay hale getiriyor.anneye emzirmek nasıl bir duygu diye sorduğumda muhteşem bir şey emerken onun nefesini duymak ağzının hareketlerini seyretmek ve gözlerini izlemek beni hayata bağlıyor kızım sayesinde artık sağlıklı besleniyorum dedi.merak ettiğim şeylerden biri gerçekten annesini emen bir bebek annesine daha mı bağlı oluyor sorusuydu ve annenin bunu şöyle yanıtladı. birbirimizin sıcaklığını hissettiğimiz için evet ve inşallah bu ileride de böyle devam eder dedi.sonuç olarak emziklilik dahil yaşamımızın her döneminde beslenmemize önem vermeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder